Att det ska vara så svårt...

att vet hur man ska göra.
Leo har en förmåga att slå Robin HELA TIDEN mycket och rejält eller så är Robin lite väl kännslig men det spelar ingen roll, ingen ska behöva bli slagen speciellt inte flera gånger om dagen.
Så de senaste två dagarna har jag verkligen försökt prata med Leo om detta, han är ändå 5 år nu och borde förstå vad man förklarar.
Dom får ju spela data spel en liten stund om de varit duktiga, men där slutar sen det duktiga, om Robin inte gör som Leo säger slår han honom och jag får springa ner och trösta Robin och skälla på Leo :)
Så idag sa jag åt honom att han inte fick spela mer och han blev så ledsen och grät förtvivlat så det gjorde ont i hjärtat och bad om en chans till, men jag förklarade att idag fick han ingen eftersom han fick en chans till igår.
Efter mycket mycket gråt gick han därifrån men frågade om han fick titta på och det fick han.
Men sen efter en stund gick han därifrån och leker och har hur kul som helst just nu och datan är bortglömd.
Frågan är ... Har han lärt sig något? Hur ska vi få honom att sluta slåss och puttas ?
Det är inte lätt inte med barn alla gånger :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!